teruskanlah..............

teruskanlah..............

Monday, January 10, 2011

ilmu....

SALAM
aku sdg mencuba sesuatu yg baru, yg aku rasa dapat memotivasikan diri aku..hehehe
aku g charity walk, berkongsi pengalaman dan rasa yg aku rasa pengalaman ne tak dapat dimiliki dgn duit, yup aku sgt setuju "knowledge is power" dari mana aku dpt frasa ne.. hehehe
baru aku sedar manusia ne  sebenarnya sama saje, yg membezakan adalah ilmu yg dimiliki,  
sebenarnya ilmu itu milik Allah. kita hanya meminjam setitik ilmu Allah.... 
mcne seseorg tu nak improve dirinye? jawapannye dgn ilmu,
kalau byk duit berbillion2 billion pon tapi takde ilmu nak manage rugi jugak, memanglah ada org kata tak belajar tinggi pon boleh kaya, tapi maybe itu dari harta pusaka.. (hehehehe gurau je),
tapi ilmu tu penting supaya kita tak dipergunakan oleh org lain demi kepentingan dirinye, sakit kan rasanye bila kita dipergunakan, maybe korg pernah rasa tapi cukuplah aku pernah rasa sekali....
bukan aku nak kata org yg masuk universiti tu mulia sgt, tapi menuntut ilmu itu hukumnya wajib, lagi2 ilmu fardu ain, kan ada pepatah, tuntutlah ilmu hingga ke liang lahad, tuntutlah ilmu hingga ke negeri china,.
tak rugi menuntut ilmu, lagi banyak kita menuntut ilmu, lagi bertuah krn sebanyak mana pon ilmu yg kita pelajari cuma dari setitik ilmu Allah, sedarlah betapa byk ilmu Allah, siapa yg nak memartabatkan ilmu Allah kalau bukan hambaNya...
AMIN..

No comments:

Post a Comment